BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Tarikh keputusan peperiksaan SPM 2010

Bilakah tarikh sebenar keputusan peperiksaan SPM 2010 akan diumumkan? Inilah persoalan utama bagi setiap calon SPM 2010 yang baru sahaja menduduki peperiksaan tersebut akhir tahun lepas 2010.

Seperti yang sudah anda sedia maklum, Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) merupakan salah satu peperiksaan yang besar dalam hidup seseorang pelajar kerana peperiksaan tersebutlah bakal menentukan hala tuju seseorang itu selepas alam persekolahan. Bagi semua calon STPM 2010 yang baru saja mendapat keputusan baru-baru ini, tahniah diucapkan kepada anda.

Apa yang menjadi tanda tanya sekarang ialah bilakah tarikh sebenar keputusan SPM 2010 akan diumumkan oleh pihak kementerian pelajaran? Sebelum ni ada ura-ura mengatakan 16/2/2011 dan 21/2/2011 tapi kedua-dua tarikh tersebut sama sekali tidak benar.

Ramalan lain ialah keputusan SPM 2010 bakal diumumkan pada minggu ketida bulan Mac iaitu sekita 14/3/2011. Pada bulan Mac, terdapat 3 lagi ramalan yang dibuat antaranya 10/3/2011, 21/3/2011 dan 28/3/2011. Ada juga yang mengatakan ianya akan diumumkan pada bulan April. Sejauh manakah ramalan boleh diterima pakai? Sama-sama kita tunggu dan lihat.

Bagi adik-adik yang masih menunggu dengan penuh sabar keputusan SPM 2010, selamat berjaya diucapkan. Terimalah keputusan anda seadanya. Jika memperoleh keputusan cemerlang, tahniah diucapkan dan teruskan perjuangan anda sehingga ke menara gading. Bagi yang kurang bernasib baik, anda harus ingat perjuangan anda masih belum tamat. Masih terdapat jalan lain untuk anda berjaya hingga ke menara gading.

SPM hanyalah suatu tiket bagi anda untuk memasuki alam universiti dan matrikulasi. SPM juga bukanlah suatu jaminan bagi anda untuk mendapat pekerjaan yang bagus. Jadi ingatlah perjuangan anda masih belum tamat sehingga anda memasuki alam pekerjaan. Jika diterima masuk ke mana-mana Universiti ataupun Kolej Matrikulasi, belajarlah bersungguh-sungguh supaya anda menjadi golongan yang 'dikehendaki' oleh mana-mana syarikat selepas anda tamat pengajian.

Sumber tarikh ramalan dari beliamuda.

Video lawak menarik: Hitler marah sebab ramai yang suka membuat ramalan tentang tarikh keputusan SPM 2010 diumumkan


0 Komen untuk "Tarikh keputusan peperiksaan SPM 2010"