BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Lelaki maut, rakan patah peha selepas motosikal terbabas


Seremban: Seorang lelaki maut manakala rakannya cedera parah selepas motosikal ditunggang terbabas lalu merempuh penghadang jalan di Jalan Seremban Jaya, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.10 pagi itu, mangsa, Muhammad Amir Amirul Azman, 19, maut di tempat kejadian manakala pembonceng, Nur Hidayah Abdullah, 18, patah tulang paha.

Jurucakap polis berkata, kejadian berlaku apabila Muhammad Amir yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC dalam perjalanan dari Senawang menghala ke Seremban Jaya sebelum tiba-tiba motosikal ditunggang hilang kawalan dan merempuh penghadang jalan. “Kedua-dua mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing sebelum kemalangan berlaku. 

“Siasatan awal mendapati motosikal ditunggang mangsa hilang kawalan setibanya di tempat kejadian lalu melanggar penghadang jalan menyebabkan Muhammad Amir tercampak di atas jalan manakala Nur Hidayah ke seberang jalan,” katanya. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala manakala Nur Hidayah kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban selepas patah tulang peha.

Harian Metro difahamkan, suasana pilu menyelubungi lokasi kemalangan apabila beberapa kenalan kedua-dua mangsa tidak dapat menahan sebak melihat keadaan Muhammad Amir yang terburai otak akibat terkena hentakan penghadang jalan. Pegawai Turus Trafik Negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber: Metro Online
0 Komen untuk "Lelaki maut, rakan patah peha selepas motosikal terbabas"