BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Keputusan dan highlight Arsenal vs Barcelona

Alhamdulillah baru je selesai menonton siaran langsung perlawanan Liga Juara-Juara Eropah antara Arsenal menentang Barcelona. Perlawanan bermula pada jam 3:45 pagi di Stadium Emirates, Arsenal.

Keputusan penuh dimana Arsenal berjaya membenam Barcelona di laman sendiri dengan kemenangan 2-1 walaupun pada awalnya telah ketinggalan satu gol pada separuh masa pertama. Gol Barcelona pada awalnya dijaringkan oleh David Villa pada minit ke-26 dan kedudukan 1-0 sehingga tamat babak pertama perlawanan.

Walaupun pada separuh masa pertama, Barcelona tampak gagah dengan mengawal sepenuh perlawanan dimana posisi bola 60% berbanding Arsenal 40%. Tapi pada babak kedua perlawanan, Arsenal tampak lebih gagah dengan mengatur beberapa serangan berbahaya.


Pertukaran Arshavin dengan Wallcott membuahkan hasil apabila beliau menjaringkan gol kemenangan Arsenal pada minit ke-83, sebelum itu Van Persie telah menjaringkan gol pertama Arsenal pada minit ke-78. Keputusan penuh UEFA Champions League, Arsenal 2-1 Barcelona. Walaubagaimanapun, Arsenal masih belum selesa kerana bakal berkunjung ke Barcelona pada perlawanan kedua nanti.


Dalam satu lagi perlawanan yang berlangsung sebentar tadi, AS Roma tunduk di laman sendiri apabila menerima kekalahan 2-3 dengan Shakhtar Donetsk. Dua gol AS Roma ialah hasil jaringan Perrotta pada minit ke-28 dan Menez pada minit ke-61. Gol jaringan Shakhtar Donetsk hadir pada minit ke-29 oleh Jadson dan minit ke-36 jaringan Costa. Gol kemenangan Shakhtar dijaringkan oleh L. Adriano pada minit ke-42. Shakhtar Donetsk membawa bekalan selesa untuk menentang AS Roma di laman sendiri pada perlawanan kedua nanti.

Baki empat lagi perlawanan Liga Juara-Juara Eropah yang bakal berlangsung minggu hadapan, anda boleh menonton secara live online streaming menerusi blog ini. Link untuk siaran langsung akan keluar satu jam sebelum perlawanan bermula. Pastikan anda CTRL-D untuk bookmark halaman tersebut.

Bolasepak Eropah live online streaming video

Untuk highlight beberapa perlawanan menarik Liga Juara-Juara Eropah, video akan diupdate kemudian. Selamat menonton bolasepak secara live menerusi laptop anda.

AC Milan vs Tottenham Hotspurs


Valencia vs Schalke 04


Arsenal 2 - 1 Barcelona


0 Komen untuk "Keputusan dan highlight Arsenal vs Barcelona"