BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Sup bayi manusia di China

Selalunya kita hanya dengar sup tulang, sup ekor, sup daging lembu dan sup ayam. Tapi amat jarang sekali kita dengar tentang sup janin ataupun bayi manusia. Sup janin bukanlah suatu yang pelik di China.

Di China, masyarakat memepercayai bahawa sup bayi ini dapat menambahkan kekuatan dan stamina tubuh badan terutamanya bagi golongan lelaki. Sup ini sangat terkenal di China dengan nama 'Healthy Soup' dan janin yang digunakan adalah berusia antara 6 hingga 8 bulan dan kebanyakan janin yang digunakan ialah janin perempuan.

Menurut salah seorang penggemar Sup bayi manusia @ 'Healthy Soup' dari daerah Tong Wan, Taiwan yang berusia 62 tahun, sup ini dikatakan dapat meningkat tenaga batinnya. Ini kerana, dengan pengambilan 'Healthy Soup' berkenaan, ia dapat meningkatkan kemampuannya untuk melakukan seks untuk beberapa kali dalam satu malam. What the fish!!!

Penggemar sup berkenaan tidak pula menyatakan harga untuk setiap janin tetapi hanya menyatakan bahawa harga bergantung kepada besar atau kecil janin itu dan sama ada janin tersebut masih bernyawa ataupun sudah mati.

Salah satu restoran yang menyediakan 'Healthy Soup' ialah di bandar Fu San-Canton. Apa yang menariknya, jika ingin memesan sup ini, seseorang itu hendaklah menggunakan kata kunci BAIKUT.

Untuk pengetahuan anda, 'Healthy Soup' ini disajikan secara fresh dan ianya bukan janin yang telah dibekukan. Ini bermakna janin yang digunakan seolah-olah janin yang baru sahaj digugurkan. Selain iu, restoran tersebut juga menyediakan sup uri bayi (plasenta) dimana ia dipercayai dapat meningkatkan ghairah seksual serta dijadikan ubat awet muda.









Difahamkan, aktiviti memakan sup janin bayi ini berlaku akibat dari pemerintahan China yang mewajibkan hanya seorang anak sahaja dalam sesuatu keluarga. Ini mengakibatkan ramai masyarakat yang menggugurkan kandungan seterusnya janin tersebut dijadikan bahan makanan seperti 'Healthy Soup' ini.

Sumber: gugling.com




Nota Dahi: Apa yang jelas, aktiviti memakan janin bayi adalah sesuatu perbuatan yang sangat terkutuk. Apa yang diharapkan ialah tiada aktiviti seumpama ini berlaku di Malaysia.

0 Komen untuk "Sup bayi manusia di China"