BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

[Video] Pergolakan di Mesir

Ok pada hari ni aku nak update beberapa video tentang isu pergolakan di Mesir yang aku ambil dari youtube. Untuk update setiap masa bagi pelajar Malaysia di Mesir, anda boleh layari blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita.

Ada pelajar negara kita yang dirogol?


Kesemua video dibawah ni menceritakan segalanya betapa teruknya rusuhan yang berlaku ketika ini. Tapi sehingga hari ini, ianya sudah dapat dikawal di beberapa kawasan selepas pelbagai usaha dijalankan terutama pihak tentera yang turut membantu.








Untuk video selebihnya, anda boleh tengok semua video yang di upload oleh CitizenTube di youtube. Apa-apa pun aku doakan semua pelajar Malaysia semua selamat pulang ke tanah air secepat mungkin.

Rusuhan besar-besaran ni berlaku dengan tujuan untuk menggulingkan pemerintahan Hosni Mubarak yang dikatakan kejam sehingga membuatkan rakyat tidak berpuas hati dengan beliau. Sehingga hari ini huru-hara di Egypt masih berlaku antaranya kecurian yang berleluasa, balai polis ditawan dan senjata dirampas penduduk, kira-kira 5,000 banduan terlepas dari penjara, dan banyak lagi situasi yang boleh dikatakan berada pada tahap kuning.

Walaubagaimanapun, apa yang lebih membimbangkan ialah nasib pelajar Malaysia yang belajar disana kerana dengan keadaan rusuhan yang tidak kira waktu tu dikhuatiri boleh mengancam keselamatan mereka. Apapun pihak kerajaan sedang berusaha untuk membawa kesemua kira-kira lebih 10,000 pelajar Malaysia keluar dari zon pergolakan tersebut. Marilah sama-sama kita doakan keselamatan mereka.

Gambar terkini pergolakan di Mesir Part 1
Gambar terkini pergolakan di Mesir Part 2
Gambar terkini pergolakan di Mesir Part 3


0 Komen untuk "[Video] Pergolakan di Mesir"