BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Ronaldo wira Real Madrid. Keputusan Piala FA Inggeris

MADRID: Cristiano Ronaldo menjaringkan hatrik untuk Real Madrid bangkit dua kali daripada ketinggalan untuk menewaskan Villarreal 4-2 dan mengekalkan rekod sempurna di tempat sendiri dan mengurangkan jurang kepada hanya dua mata di belakang pendahulu liga, Barcelona.

Bintang Portugal itu kini meraih 22 gol musim ini menerusi jaringan pada minit kelapan, ke-44 dan ke-78 selepas Villarreal yang berada di tempat ketiga hampir melakukan kejutan selepas dua kali mendahului pada separuh masa pertama dalam perlawanan hebat di Santiago Bernabeu.
Kemenangan 4-0 Barcelona ke atas Deportivo La Coruna kelmarin memberi tekanan kepada Real untuk menyainginya.
Villarreal mendahului menerusi Ruben Cani selepas enam minit permainan dan Marco Ruben pada minit ke-17.

Pada separuh masa kedua, Ronaldo meletakkan Real di depan pada minit ke-78 selepas kesilapan penjaga gol Diego Lopez sebelum pemain gantian Kaka menjaringkan gol pertama musim ini beberapa minit kemudian. - AFP

Sumber: Berita Harian



Dalam perlawanan Piala FA Inggeris, Manchester United berjaya mengatasi musuh tadisi Liverpool dengan kemenangan 1-0 selepas Steven Gerrard dibuang padang pada minit ke-32. Gol United dijaringkan oleh Ryan Gigs pada seawal minit ke-2 perlawanan. Dalam satu lagi perlawanan lain, Tottenham Hotspurs menang ke atas Charlton Athletic dengan kelebihan 3 gol tanpa balas. Gol Spurs dijaringkan oleh A. Townsend (m-49) dan dua gol jaringan J. Defoe (m-58, m-60). Jom ikuti highlight perlawanan malam tadi.







Tags: Liga Perdana Inggeris, keputusan penuh Liga Perdana Inggeris, pasukan Liga Perdana Inggeris, highlight penuh Liga Perdana Inggeris, tengok Liga Perdana Inggeris online, kedudukan pasukan dalam Liga Perdana Inggeris, keputusan terbaru Liga Perdana Inggeris, blog Liga Perdana Inggeris, tengok epl, epl 2010 2011, manchester united Liga Perdana Inggeris, arsenal Liga Perdana Inggeris, chelsea Liga Perdana Inggeris, manchester city Liga Perdana Inggeris, liverpool Liga Perdana Inggeris, tottenham hotspurs Liga Perdana Inggeris, newcastle united Liga Perdana Inggeris, biodata pasukan Liga Perdana Inggeris, jadual perlawanan Liga Perdana Inggeris, Liga Perdana Inggeris fantasy football facebook

0 Komen untuk "Ronaldo wira Real Madrid. Keputusan Piala FA Inggeris"