BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Album Yuna Nocturnal bakal dilancarkan pada 20 Oktober 2013



KOMPOSER
 terkenal iaitu David Foster mengumumkan album terbaharu penyanyi Yunalis Zarai atau Yuna bakal dilancarkan pada 29 Oktober depan.
David yang telah bekerjasama dengan ramai penyanyi terkenal seperti Whitney Houston, Toni Braxton, Celine Dion, Babyface dan Michael Buble membuat pengumuman itu menerusi laman Twitternya pada Sabtu lalu.
Album yang diberi nama Nocturnal itu bakal memuatkan 11 buah lagu yang turut mendapat sentuhan Yuna sendiri sebagai penulis lirik dan komposer selain bekerjasama dengan ramai penerbit terkenal di Amerika Syarikat.
Membawa konsep pop organik, R&B Soul dan akustik, penyanyi itu juga turut melancarkan single pertama dari album tersebut berjudul Falling yang diterbitkan oleh komposer terkenal, Robin Hannibal.
Yuna yang mula mencipta nama di Amerika Syarikat pada tahun 2012 telah mendapat pelbagai pengiktirafan di negara tersebut apabila majalah Rolling Stone menggelarnya 'bintang yang bakal menyinar' selain The New York Times menyifatkan karyanya sangat segar dan memberi pembaharuan kepada landskap muzik di negara berkenan.
Menerusi satu kenyataan dalam laman web Verve Records, Yuna bakal mengadakan konsert jelajah di Amerika Syarikat selepas album tersebut dilancarkan dan tarikh persembahan itu akan diumumkan dalam masa terdekat.
Sumber: mstar Online

0 Komen untuk "Album Yuna Nocturnal bakal dilancarkan pada 20 Oktober 2013"