BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Wan Yu Rally dari China juara MRC 2013 Johor Bahru



JOHOR BAHRU - Pasukan Wan Yu Rally menerusi gandingan Fan Fan dan Fang Jun Wei dari China muncul pemenang pusingan kedua Kejuaraan Rali Malaysia (MRC) 2013 yang menutup tirainya di letak kereta di Plaza Angsana, di sini semalam.

Kombinasi mantap pemandu jentera Mitsubishi Lancer 4WD itu meninggalkan pasukan dari Perancis, Daniel Palau dan Thierry Song dengan masa 3 jam 14 minit dan 39 saat,3:45s meninggalkan pesaing mereka.

Jaguh rali negara, Karamjit Singh bersama Jagdev Singh yang memandu Proton Satria Neo untuk pasukan Proton R3 Rally Team terpaksa berpuas hati di tempat ketiga dengan masa 3'20:21s.

Bagi Kejohanan Rali Asia Pacifik (APRC) 2013, pasangan New Zealand, Michael Young dan Malcolm Read dari Cusco Racing yang memandu Toyota Vitz RS muncul satu-satunya pasukan yang berjaya menghabiskan perlumbaan kelmarin dan semalam sekali gus memenangi pusingan keempatdengan catatan masa 3'52:28.8s.

Sementara itu dalam saingan Asia/Junior Cup dan MR13, tuah menyebelahi pelumba dari Jepun, Shuhei Muta dan pemandu arah, Takahiro Yasui yang mewakili pasukan Cusco Racing apabila muncul pendahulu bagi kedua-dua kejohanan dengan catatan 3'16:37.3s.

"Program ini secara tidak langsung dapat mempromosikan Johor dengan lebih meluas kepada pelancong luar negara dan kita akan adakan lebih banyak kerjasama dengan agensi kerajaan yang berkaitan serta penyertaan pihak swasta dan badan bukan kerajaan (NGO)," kata Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Perdagangan dan Kepenggunaan negeri, Datuk Tee Siew Kiong.

Keseluruhannya, 34 jentera dari Malaysia, Perancis, Finland, New Zealand, Thailand, Jepun, India dan Indonesia bersaing MRC yang diadakan serentak dengan perlumbaan APRC 2013.

Sumber: Utusan
0 Komen untuk "Wan Yu Rally dari China juara MRC 2013 Johor Bahru"