BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Jose Mourinho belum berputus asa mahu dapatkan Rooney



LONDON - Jose Mourinho memberi amaran kepada Manchester United bahawa dia belum berputus asa untuk memburu Wayne Rooney dan bakal melakukan percubaan ketiga untuk membawa masuk bintang penyerang England itu ke Chelsea.

Dalam langkah yang ditafsirkan di Old Trafford sebagai sengaja diada-adakan untuk menghangatkan suasana menjelang pertemuan Liga Perdana di antara kedua-dua pasukan, Isnin ini, Mourinho berkata, dia tidak akan mengemukakan tawaran rasmi sebelum perlawanan itu. Namun akan kembali sebelum pasaran perpindahan ditutup 2 September.

"Saya tidak mahu Chelsea melakukannya sebelum kami pergi ke sana (Old Trafford) dan semua orang dalam kelab ini, termasuk ahli lembaga bersetuju dengan saya. Kami berkongsi pandangan yang sama.

"Kami masih mempunyai masa untuk melakukan beberapa perkara, kami pernah melakukannya sebelum ini dan akan melakukannya tidak lama lagi. Begitupun saya rasa dalam tempoh menjelang perlawanan, adalah sebaiknya kami pergi secara diam dan hanya memikirkan tentang pertarungan," kata Mourinho.

Walaupun tidak menafikan kemungkinan akan ada tawaran yang datang dalam masa terdekat, namun United tetap berpegang kepada pendirian bahawa mereka akan menolak sebarang usaha untuk mendapatkan penyerang berusia 27 tahun itu.

Pengurus United, David Moyes dan Ketua Eksekutif kelab, Ed Woodward sebelum ini menegaskan bahawa Rooney tidak akan dibenarkan meninggalkan Old Trafford.

Woodward telah menjelaskan kepada pegawai senior di Chelsea mengenai kedudukan United tetapi dengan kedua-dua pasukan akan bertemu, Isnin ini. Namun Mourinho diberi kebenaran untuk mengemukakan satu lagi tawaran dalam usaha menjejaskan persiapan United selain mengalihkan fokus Rooney menjelang perlawanan tersebut.

Dua tawaran Chelsea untuk mendapatkan Rooney sebelum ini, iaitu 20 juta pound (RM103.11 juta) dan 30 juta pound (RM154.67) telah ditolak. Tawaran kedua dikemukakan, dua minggu lalu. - AGENSI

Sumber: Utusan
0 Komen untuk "Jose Mourinho belum berputus asa mahu dapatkan Rooney"