BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Arsenal mahu beli penyerang Real Madrid, Karim Benzema



LONDON - Selepas mengibarkan bendera putih dalam cubaan mendapatkan Luis Suarez, Arsenal kini beralih perhatian kepada bintang penyerang Perancis dan Real Madrid, Karim Benzema sebagai sasaran terbaharu untuk dibawa ke Emirates.

Hasrat itu diumumkan oleh pengurus Arsenal, Arsene Wenger sejurus selepas pasukannya membenam Fenerbahce 3-0 di Istanbul dalam aksi kelayakan Liga Juara-Juara Eropah, Selasa lalu.

Dalam perlawanan itu, jaringan Kieran Gibbs, Aaron Ramsey dan sepakan penalti Olivier Giroud memastikan tiket Gunners dalam kancah bola sepak elit Eropah itu buat musim ke-16 berturut-turut. Ia mendorong Wenger berjanji kepada penyokong kelab untuk lebih serius dalam usaha mengukuhkan pasukan.

Bagaimanapun berita buruk buat penyokong Gunners, Wenger mengakui, selepas terlalu lama tidak berada dalam 'permainan jual beli pemain' mereka kini sudah tidak begitu bagus dalam memancing pemain-pemain bintang, bermula dengan kegagalan untuk mengikat perjanjian mendapatkan Suarez yang disifatkan sebagai gagal.

Namun begitu, ahli lembaga Arsenal bersedia memberikan dana 40 juta pound (RM206.22 juta) untuk Benzema. Wenger berharap Real bersedia melepaskan pemain antarabangsa Perancis itu bagi mengurangkan kos mereka membawa masuk Gareth Bale.

"Pasaran perpindahan bermula buat saya sekarang dan banyak aktiviti akan berlaku dari sekarang sehingga 2 September. Ia sudah bermula, sama seperti permainan poker, orang akan memegang kad selama yang mungkin untuk melihat apa yang berlaku di luar sana, pada akhirnya mereka akan membuat keputusan.

"Dari 21 Ogos sehingga 2 September, iaitu dalam tempoh 12 hari.. banyak perkara akan berlaku," ujar Wenger. - AGENSI

Sumber: Utusan
0 Komen untuk "Arsenal mahu beli penyerang Real Madrid, Karim Benzema"