BERITA HARIAN ONLINE

Berita Online | Hiburan | Sukan - Tempatan & Luar Negara

Penyampai radio Hunny Madu berbakat cipta lagu



PETALING JAYA
: Pengacara dan penyampai radio Hani Hatim atau lebih dikenali sebagai Hunny Madu memperluaskan bakatnya dalam bidang penciptaan lagu dan menulis lirik.
Hani atau nama sebenarnya Hani Farhana Mohd Hatim, 29, berkata, dia melakukan eksperimen dalam bidang berkenaan apabila buat permulaan hasil karya itu digunakan untuk lagu nyanyiannya sendiri.
"Walaupun saya pernah menulis lirik bagi album pertama saya, Pulau Janji pada tahun 2011, itu tidak bermakna saya seorang penulis yang baik.
"Banyak lagi perkara yang saya perlu asah bakat ini dan untuk menghasilkan lagu yang baik, kita perlu melatih skil yang ada. Lagipun ia dapat membuatkan saya meneroka bidang muzik dengan lebih luas lagi," katanya kepada mStar Online.
Tambah Hani dia juga bakal muncul dengan sebuah single terbaharu dalam masa terdekat ini.
Sementara itu, Hani berkata dia mahu menggunakan nama sebenarnya itu dalam urusan formal seperti ketika dia mengacara sesebuah program televisyen atau acara berbentuk korporat mana kala nama Hunny Madu untuk kerjaya nyanyiannya.
"Sebenarnya nama Hunny Madu masih dikekalkan tetapi ia digunakan ketika saya muncul di bidang nyanyian. Hani Hatim pula lebih pada acara formal seperti mengacara atau sebagai penyampai radio.
"Cara itu memudahkan peminat untuk melihat saya dalam dua bidang yang berbeza," ujarnya.
Selain sibuk di studio radio, Hani turut muncul menerusi program Hip TV (TV3) dan Nasi Lemak Kopi O untuk TV9.
Sumber: mstar
0 Komen untuk "Penyampai radio Hunny Madu berbakat cipta lagu"